
Do ostatniej kości cały film to opowieść o pierwszej miłości między Maren (Taylor Russell), młodą kobietą, która uczy się jak przetrwać na marginesie społeczeństwa, a Lee (Timothée Chalamet), buntowniczym wyrzutkiem i włóczęgą. W trakcie ich wspólnej odysei, przemierzając dystans tysiąca mil, odkrywają tajemnicze zaułki i rozmaite niebezpieczeństwa, jakie niesie ze sobą Ameryka epoki Ronalda Reagana. Mimo starań, nie są w stanie uciec przed swoją tragiczną przeszłością. W końcu będą musieli zdecydować, czy ich miłość jest wystarczająco silna, aby pokonać różnice, które ich dzielą.
Spis treści
Motyw wspólnej podróży Maren i Lee w filmie Do ostatniej kości online Guadagnino umieszcza go blisko klasycznego kina drogi. Oboje w podartych i zniszczonych ubraniach przypominają postacie z grunge’owego teledysku, które nie celując dokądś, mkną rozklekotanym autem przed siebie. Jednak ich styl nie jest przejawem młodzieńczego buntu, lecz potrzeby nieustannej ucieczki z miejsc zbrodni, których dopuszczają się na swej trasie. W tych pełnych emocji i czasem odrażających scenach, w których pożywiają się ludzkim mięsem, ukryte są elementy horroru, który to gatunek nie jest obcy sycylijskiemu reżyserowi, co pokazał w swym filmie „Suspiria” z lat poprzednich. Obie te konwencje splatają się z młodzieżowym romansem ukazanym z czułością i subtelną siłą przypominającą „Tamte dni, tamte noce„.
Wyświetl ten post na Instagramie
Cały film Do ostatniej kości cda to niezwykle złożona produkcja, łącząca ze sobą wiele gatunków filmowych, tworząc jednocześnie spójną całość. Duży wkład w to ma zarówno doświadczenie reżysera Guadagnino, jak i umiejętności operatora Arseniego Khachaturana, który za pomocą ujęć z ręki, ukazuje tragedię poszczególnych postaci, a w szerszych planach pokazuje amerykańskie pustkowia, które są równie jałowe i ubogie jak sumienia głównych bohaterów. Całości dopełnia minimalizm ścieżki dźwiękowej, stworzonej przez Trenta Reznora i Atticusa Rossa. Choć obraz ten jest pełen przerażających scen, które często ociekają krwią, to i tak ciężko oderwać wzrok od ekranu. To kolejny paradoks całego filmu Do ostatniej kości ekino.
Jeszcze jednym elementem, który wyróżnia Do ostatniej kości zalukaj, jest sposób, w jaki ukazano ekranowy kanibalizm. Zdecydowanie nie ma tu przesadnego epatowania przemocą (choć w niektórych momentach można już kwestionować takie stwierdzenie), a przede wszystkim podchodzi się z empatią do samych postaci. Warto bowiem zauważyć, że pociąg do ludzkiego mięsa nie jest w przypadku większości bohaterów świadomym wyborem, ale raczej klątwą, która skazuje ich na samotność, obcość i w konsekwencji – autodestrukcję. Niektórzy wybierają izolację, a nawet śmierć, by uniknąć skrzywdzenia swoich bliskich.
W dzisiejszym kinie rzadko kiedy spotyka się tabu, ale warto rozpatrzyć główny wątek filmu Do ostatniej kości do obejrzenia online w szerszym kontekście. To historia o ludzkiej samotności, dojrzewaniu, poszukiwaniu własnej tożsamości i oczywiście miłości. Jednocześnie, motyw kanibalizmu ludzi może mieć symboliczne znaczenie. Pożeranie ciał może być metaforą korzystania z ludzkich słabości, a jednocześnie ostrzeżeniem przed uleganiem popędom i nałogom. Ostateczne zrozumienie i akceptacja takiej formy przekazu filmowego zależy jednak od wrażliwości widza i jego interpretacji fabuły.
Do ostatniej kości lektor PL jest filmem wyjątkowo sugestywnym, który może przyciągać nasze zmysły, ale jednocześnie wymykać się konwencjonalnej perspektywie poznawczej. Wielowymiarowa opowieść o samotności, dojrzewaniu i poszukiwaniu tożsamości, zrealizowana jest tu przez mistrzowską grę zmysłów. Zapachy, faktura ciała i wzrok są tu szczegółowo opisane i oddane, co nadaje im realności, a jednocześnie tworzy niepokojący nastrój. Uczucia bohaterów są podlane bliskością i tęsknotą, ale jednocześnie rzucają wyzwanie przytłaczającej samotności. Film Do ostatniej kości vider to kwintesencja ekranowej osobliwości, która może uwodzić swoją sugestywnością i wlewać się prosto do naszych zmysłów.
W swoim najnowszym filmie Luca Guadagnino analizuje temat różnorodności i wykluczenia społecznego, ukazując życie ludzi, którzy zmagają się z byciem outsiderami. Reżyser filmu Do ostatniej kości podejmuje tę tematykę z wielką wrażliwością i autentycznością, aż do finałowej sekwencji, w której wprowadza nieco fałszywego morału o miłości zdolnej do największych poświęceń. Mimo to, po seansie zostaje z nami przesłanie o unikalności każdego człowieka, wyrażone przez cytowaną frazę „kość z kości moich, ciało z ciała mego”. Nawet banał może stać się piękny i wyjątkowy.
Luca Guadagnino urodził się w 1971 roku w Palermo, a swoje pierwsze lata życia spędził w Etiopii, gdzie jego ojciec uczył historii i języka włoskiego. Ukończył dwa kierunki na rzymskim uniwersytecie La Sapienza: historię oraz krytykę filmową, a w swojej pracy magisterskiej poświęcił się twórczości Jonathana Demme’a. W 2005 roku zyskał rozgłos jako reżyser filmu „Melissa P.” A cztery lata później, jego film „Jestem miłością” został nominowany do Oscara za najlepsze kostiumy oraz do Złotego Globu za najlepszy film nieanglojęzyczny. Sprawdź gdzie obejrzeć Do ostatniej kości po polsku w całości, i limitów.
Sortowanie według najpopularniejszych