
Spis treści
Cały film Nostalgia online opowiada o tym, jak Felice Lasco (magnetyczny Pierfrancesco Favino, gwiazda filmu „Zdrajca”) powraca po 40 latach do Neapolu i do swojej matki. Odczuwając silne poczucie winy i tęsknotę, jest otumaniony naiwną wiarą w uzyskanie rozgrzeszenia. Nie zauważa, że dzielnica Sanità, pełna katakumb, nędznych suteren i skomplikowanych uliczek, pochłania go jak bagno. Wspierany przez walczącego z mafią księdza i zmagający się z własną mroczną przeszłością, Felice szuka swojego starego przyjaciela, nie zdając sobie sprawy, że nostalgią łatwo wpaść w pułapkę. Jest to opowieść o fatum i spotkaniu z cieniem, ukrytym w labiryntach miasta i ludzkiej duszy.
Reżyser filmu Nostalgia cda opowiadał w rozmowie z Variety o enklawie, która jest tak mało znana nawet dla Neapolitańczyków, oddalonej od morza i dość niebezpiecznej. Rione Sanità, kontrolowana przez kamorrę, przez wiele lat była opuszczona. Ta dzielnica, jedna z najbiedniejszych i najbardziej spektakularnych w mieście, staje się głównym bohaterem wzruszającej opowieści o losie i spotkaniu z cieniem – tym ukrytym w miejskim labiryncie i tym, który czai się w duszy. Felice Lasco (magnetyczny Pierfrancesco Favino, gwiazda „Zdrajcy” Marco Belocchio) po 40 latach wraca do miasta i odwiedza swoją starą matkę.
Zaślepiony poczuciem winy i tęsknotą, oszołomiony naiwną wiarą w rozgrzeszenie, Felice nie zdaje sobie sprawy, że dzielnica katakumb, cmentarzy, nędznych piwnic i splątanych uliczek, wciąga go jak błoto. Wraz z miejscowym księdzem, który walczy z mafią, próbuje zmierzyć się ze swoją mroczną przeszłością, a jednocześnie ignoruje ostrzeżenia i poszukuje starego przyjaciela w Sanità, nie zdając sobie sprawy, że nostalgia bywa pułapką. Nostalgia cały film, którym Mario Martone powrócił na konkurs w Cannes po 27 latach, nawiązuje do jego „Nasty Love” (Amoremolesto, 1995), w której neapolitańska kobieta musi zmierzyć się ze swoją przeszłością.
Bracia Dardenne powracają na czerwony dywan Cannes w wielkim stylu, przynosząc ze sobą ważne przesłanie dla całego świata. Ich nowe dzieło koncentruje uwagę widzów na dwóch młodych bohaterach, którzy bez zezwolenia przekraczają europejską granicę i docierają do Belgii z dalekiego Kamerunu. Z dwóch stron nadchodzi na nich niebezpieczeństwo: służby imigracyjne chcą ich deportować, a nieuczciwi ludzie z kręgów przestępczych grożą im śmiercią. Bracia Dardenne w swoim najnowszym filmie Nostalgia ekino ukazują dramatyczną sytuację uchodźców, którzy w obliczu braku szans i perspektyw decydują się na ryzykowną ucieczkę w poszukiwaniu lepszego życia.
Reżyserzy zręcznie ukazują skomplikowaną rzeczywistość i trudne wybory, jakie muszą podejmować bohaterowie w obliczu bezwzględności systemu i braku perspektyw. Film porusza ważne kwestie społeczne i w sposób poruszający przedstawia tragedię ludzi zmuszonych do podjęcia desperackich działań. Włoski dramat kryminalny Nostalgia zalukaj autorstwa Mario Martone (reżyser „Qui Rido Io”, „Wierzyliśmy”, „Cudowny młodzieniec”) opowiada historię powrotu do korzeni i dawnych wspomnień. Główny bohater, Felice (Pierfrancesco Favino), po wielu latach spędzonych w Azji i Afryce Północnej wraca do swojego rodzinnego Neapolu, gdzie mieszka jego matka.
Wraz z powrotem do domu, sprzedany w połowie i zatłoczone uliczki miasta przywołują u Felicego nostalgiczne wspomnienia. Nagła śmierć matki oraz chęć odnalezienia dawno niewidzianego przyjaciela, Oresta (Tommaso Ragno), skłaniają Felicego do podjęcia decyzji o osiedleniu się na stałe w Neapolu.
Główny bohater kupuje niewielkie mieszkanie, nawiązuje nowe kontakty i angażuje się w lokalną parafię, która walczy z podupadającą mafią i przestępczością. Jednakże, jego apartament zostaje zdemolowany, a prawda o poszukiwanym Orestem wychodzi na jaw, co stawia jego pobyt w Neapolu pod znakiem zapytania. Czy ponowne spotkanie dwóch przyjaciół musi odkryć przeszłość i skrywaną tajemnicę? Oglądaj Nostalgia lektor pl bo to klasyczne kino zemsty przedstawione w przystępny dla każdego sposób, z dobrymi ujęciami i ciekawą fabułą. Jednakże, prostota fabuły mogłaby być bardziej skondensowana, a tempo nieco szybsze.
Felice przechodzi przez duchową przemianę, która pomaga mu zrozumieć siebie i miasto. W trakcie swojej podróży rozwiązuje tajemnice swojej rodziny oraz zaprzyjaźnia się z księdzem, który wychowuje młodzież z dala od mafii, aby uchronić ich przed narkotykami, prostytucją i przestępczością. Ksiądz widzi w Felice’u wzór do naśladowania, ponieważ udało mu się odejść od neapolitańskiej biedy i osiągnąć sukces na emigracji. Felice, podobny do westernowego szeryfa, reprezentuje kulturę życia, która stawia opór wobec kultury śmierci propagowanej przez mafię. Mario Martone, podobnie jak w swoim niedawno wyświetlanym filmie „Chiara” Jonasa Carpignano, wyraźnie oddziela dobro od zła, nie ukrywając, że zbrodnia to kraina mroku. Nie zawiera żadnych układów ze zbrodnią i śmiercią.
Z reżyserią Martone’ego zwykle wiąże się estetykę i dobre wykorzystanie stylu, a jego cały film Nostalgia vider nie jest wyjątkiem. Dzięki spokojnemu tempie i ukazaniu drobnych, melancholijnych sytuacji, film działa kojąco na widza. Fabuła, zainspirowana powieścią Ermanno Rea, jest romantyczna i klasyczna, a postacie są realistyczne i konkretne, z wyjątkiem postaci Złego, która wprowadza element niespodziewanej nieprzewidywalności. Obraz miasta jest kolorowy i dźwięczny, a reżyseria momentami wręcz poetycka, co jest zrozumiałe, biorąc pod uwagę, że Martone urodził się w Neapolu. Jednak nie pozwólmy sobie zwieść blaskiem słońca i pięknych krajobrazów: dzielnica Sanità jest nieśmiertelna i trwa dzięki energii i siłom swoich mieszkańców. Ci, którzy łamią jej bandyckie zasady, są surowo karani.
Sortowanie według najpopularniejszych